
Συνεκτιμώντας την εξέλιξη των δεδομένων που αφορούν την υποστήριξη των
μαθητών/μαθητριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες στο
παρόν και το μέλλον το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής –Π.Ε.Σ.Ε.Α.- σας μεταφέρει το παρακάτω επιτακτικό πλαίσιο προτάσεων της 31ης Τακτικής Γενικής Συνέλευσης της 21ης Σεπτεμβρίου 2025 που υπερψηφίστηκε ομόφωνα:
Μεταθέσεις – Αποσπάσεις
Η εξαγγελία των νέων οργανικών θέσεων στην Ε.Α.Ε. (Τ.Ε. & ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) λίγο πριν το τέλος του Αυγούστου, αιφνιδίασε μεγάλο αριθμό μόνιμων εκπαιδευτικών που δεν είχε τη δυνατότητα να αιτηθεί μετάθεσης καθώς αυτή η πληροφορία δεν ήταν γνωστή πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας των αποσπάσεων και μεταθέσεων για το σχολικό έτος 2025-2026. Ειδικότερα οι νέες οργανικές θέσεις των ΚΕΔΑΣΥ, οι οποίες ανακοινώθηκαν 25 Αυγούστου, θα διατεθούν για μετάθεση τον προσεχή Οκτώβριο. Τη δεδομένη χρονική στιγμή, όσοι και όσες συνάδελφοι και συναδέλφισσες δεν έχουν υπηρετήσει την οργανική τους θέση και έχουν αιτηθεί απόσπασης σε άλλο ΚΕΔΑΣΥ, δεν μπορούν να αιτηθούν μετάθεσης ή ανατρέπουν τον οικογενειακό και επαγγελματικό τους προγραμματισμό, αν χρειαστεί να ανακαλέσουν την απόσπαση.
– Να δοθεί δυνατότητα Αίτησης Μετάθεσης στην Ε.Α.Ε. για το Σχολικό Έτος 2026-2027 α) σε όσες/όσους εκπαιδευτικούς το επιθυμούν, ανεξάρτητα αν έχουν υπηρετήσει ή όχι την οργανική τους θέση, και β) σε όσες/όσους εκπαιδευτικούς διαθέτουν οργανική θέση σε Περιφερειακή Διεύθυνση (ΚΕΔΑΣΥ) ή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας/Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Τ.Ε., ΣΜΕΑΕ) την οποία δεν έχουν υπηρετήσει, όμως καλύπτουν με απόσπαση λειτουργικά κενά της ίδιας Διεύθυνσης.
– Να αποδοθούν όλες οι ιδρυμένες θέσεις ως οργανικά ή λειτουργικά κενά κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων, αποσπάσεων, διορισμών, προσλήψεων και τοποθετήσεων.
Συμπεριληπτική Εκπαίδευση
Προσχολική
– Ίδρυση Τ.Ε. σε κάθε Σχολική Μονάδα με διευθέτηση του Αναγκαίου Χώρου Υποστήριξης,
– Ίδρυση 2ου Τ.Ε. χωρίς την προϋπόθεση του δυναμικού μαθητών/-τριών της Σχολικής Μονάδας όταν οι Γνωματεύσεις των Εγκεκριμένων Δημόσιων Φορέων υπερβαίνουν τις 5, και τη Στελέχωσή τους με Οργανικές Τοποθετήσεις Εκπαιδευτικών Ε.Α.Ε.
·Πρωτοβάθμια
– Ίδρυση Τ.Ε. σε κάθε Σχολική Μονάδα με διάθεση Χώρου/Αίθουσας Υποστήριξης
– Ίδρυση 2ου Τ.Ε. χωρίς την προϋπόθεση του δυναμικού μαθητών/-τριών της Σχολικής Μονάδας όταν οι Γνωματεύσεις των Εγκεκριμένων Δημόσιων Φορέων υπερβαίνουν τις 10, και τη Στελέχωσή τους με Οργανικές Τοποθετήσεις Εκπαιδευτικών Ε.Α.Ε
·Δευτεροβάθμια
– Ίδρυση Τ.Ε. σε κάθε Σχολική Μονάδα με διάθεση Χώρων/Αιθουσών Υποστήριξης, και τη Στελέχωσή τους με Οργανικές Τοποθετήσεις Εκπαιδευτικών ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04 με ειδίκευση στην Ε.Α.Ε.
– Έκδοση ενημερωτικής-προτρεπτικής εγκυκλίου προς τους/τις Διευθυντές/-ντριες των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) για την κατά νόμο εισήγηση δημιουργίας οργανικών θέσεων στα Τμήματα Ένταξης των σχολικών μονάδων για τις ειδικότητες ΠΕ80-90 με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, εξασφαλίζοντας την ισονομία και την παροχή ίσων ευκαιριών σε όλους και όλες τους μαθητές και τις μαθήτριες, χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις.
Οι μαθητές/-τριες που μέχρι σήμερα υποστηρίζονταν από εκπαιδευτικούς Τ.Ε. στα ΕΠΑΛ καλούνταν να διδαχθούν τα μαθήματα της ειδικότητας του τομέα που επέλεγαν μαζί με τους υπόλοιπους μαθητές, χωρίς να γίνεται καμία προσπάθεια εκπαιδευτικής προσέγγισης τους με επιστημονικό και ενδεδειγμένο τρόπο. Σε κάθε ειδικότητα μάλιστα, υπάρχουν δύο μαθήματα που εξετάζονται και στις Πανελλήνιες, έχοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην εξέλιξη των μαθητών αυτών. Τα μαθήματα αυτά μέχρι στιγμής γίνονται για τους μαθητές των Τ.Ε. των ΕΠΑΛ από μη εξειδικευμένο προσωπικό στην ΕΑΕ, παρότι υπάρχουν διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί των αντίστοιχων ειδικοτήτων με εξειδίκευση στην ΕΑΕ. Με την τροποποίηση του νόμου, εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων ΠΕ80-90 θα μπορέσουν να δώσουν στους μαθητές και τις μαθήτριες των Τ.Ε. των ΕΠΑΛ, την εξατομικευμένη και επιστημονικώς εμπεριστατωμένη εκπαιδευτική προσέγγιση που χρειάζονται και πλέον δικαιούνται. Έτσι, θα μπορέσουν να κατανοήσουν καλύτερα το αντικείμενο της ειδικότητάς τους και θα έχουν τις ίδιες πιθανότητες επιτυχίας στις πανελλήνιες εξετάσεις.

