Σύλλογος       
Νέα          
Δελτία Τύπου/ Ανακοινώσεις/ Προσκλήσεις
Το Περιοδικό          
Νομοθεσία Ειδικής Αγωγής          
Δομές Ειδικής Αγωγής          
Συνέδρια / Ημερίδες Ειδικής Αγωγής
Εκδόσεις          
Συνδέσεις
Φόρουμ

Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.-

home page general information contact information copyright information

 

Θέματα Ειδικής Αγωγής Τεύχος 37

Εξώφυλλο: Εξώφυλλο

 

Περιεχόμενα: Περιεχόμενα

Σημείωμα Σύνταξης:

ΝΑ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ

ΣΤΑ ΑΠΟΚΑΪΔΙΑ ΤΩΝ «ΑΣΥΜΜΕΤΡΩΝ» ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ

Η ελληνική κοινωνία βρίσκεται, εδώ και πολλά χρόνια, βυθισμένη σε μια αδιέξοδη κρίση, η οποία οφείλεται στους διαβρωμένους θεσμούς μιας γερασμένης αστικής κοινο­βουλευτικής δημοκρατίας. Με ένακομματικό κράτος "χωμένο" στη συναλλαγή, τη δια­φθορά, την αναξιοκρατία, τις κοινωνικές αδικίες και ανισότητες περιορίζονται ή εξαφα­νίζονται θεμελιώδη πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα των πολιτών που προκύπτουν από τις υπέρτατες συνταγματικές αξίες της Δημοκρατίας, της Δικαιοσύνης, της Δικαιοκρατίας και της Ισότητας Ευκαιριών.
Η μεγάλη οικολογική, κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική καταστροφή με δεκάδες νεκρούς σε διάφορα μέρη της Ελλάδας έχει τους ηθικούς και πολιτικούς αυτουργούς, που είναι οι ίδιοι κάθε φορά, και οι οποίοι στα πλαίσια των πολιτικών - οικονομικών τους σχε­διασμών με τους νόμους τους ανοίγουν πόρτες και παράθυρα στους λογής - λογής κερδοσκό­πους, οικοπεδοφάγους, εργολάβους και μιζαδόρους, για να "κάψουν" την ψυχή, το σώμα και το πνεύμα της Ελλάδας στο όνομα μιας αμφισβητούμενης οικονομικής ανάπτυξης.
Η κυβέρνηση, όταν η χώρα καιγόταν, είχε υπέρτατο χρέος να "επιστρατεύσει" και να θέσει σε πλήρη ετοιμότητα το σύνολο των κρατικών μηχανισμών, για να αποτρέψει την καταστροφή της Ελλάδας. Μια ετοιμότητα που θα ενεργοποιούσε το σύνολο του ελληνικού λάου, για να περιοριστούν οι κίνδυνοι από τις διάσπαρτες φωτιές που ξεφύτρωναν σαν μανιτάρια στις ομορφότερες πολιτιστικές και τουριστικές περιοχές της χώρας. Κι όμως, αντί της υπευθυνότητας η ελληνική κυβέρνηση, για να συγκαλύψει τις τεράστιες ευθύνες της, επιχείρησε με έναβλακώδες επικοινωνιακό σενάριο περί "ασύμμετρης απειλής" να δικαιολογήσει την ανικανότητα της να συντονίσει τον κρατικό μηχανισμό προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι πύρινες λαίλαπες. Κι ενώ "καιγόταν" η χώρα, αιφνιδίασε τους πάντες προκηρύσσοντας εκλογές για τις 16 Σεπτεμβρίου 2007. Έτσι, αποδιοργάνωσε κάθε κρατι­κό μηχανισμό που ήταν απαραίτητος να προτρέξει συντεταγμένα στη διαχείριση τέτοιων ανεξέλεγκτων καταστροφών.
Το πάθημα της οικολογικής καταστροφής στην Πάρνηθα δε δίδαξε τίποτα τον Πρωθυ­πουργό και το Υπουργικό του Συμβούλιο. Όμηροι των νεοφιλελεύθερων πολιτικοοικονομι­κών επιλογών τους αποδεκάτισαν κάθε οργανωτική δομή - υπηρεσία που θεσμοθετήθηκε και συγκροτήθηκε στα πλαίσια ενός αδυνάμου Κοινωνικού Κράτους. Και εν μέσω των άσβη­στων πυρκαγιών εδραίωναν την κομματική νομενκλατούρα στην ιεραρχία των διαφόρων μηχανισμών του κράτους. Συγκεκριμένα: 1) Με συνοπτικές διαδικασίες αντικατέστησαν την ηγεσία του Πυροσβεστικού Σώματος και τα περιφερειακά στελέχη με εγκάθετους του κυβερνώντος κόμματος, ακυρώνοντας κάθε υπάρχον στρατηγικό προγραμματισμό και σχε­διασμό που υπήρχε στις περιοχές υψηλού κινδύνου. 2) Κατέβασαν τον Αρχηγό των Ενό­πλων Δυνάμεων της χώρας υποψήφιο βουλευτή, αφήνοντας ακέφαλες τις στρατιωτικές δυνάμεις, σε μια κρίσιμη περίοδο κατά την οποία η Κυβέρνηση όφειλε να κινητοποιήσει συντεταγμένα τις Ένοπλες Δυνάμεις στο πλευρό των κατοίκων και των παραθεριστών στις περιοχές που καίγονταν. 3) Στο Υπουργείο Παιδείας μαγείρευαν τις λίστες των σχολικών συμβουλών και των προϊσταμένων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, για να βολευτούν οι "εγγεγραμμένοι" σ' αυτές, τσαλαπατώντας δημοκρατικές αξίες και προσω­πικότητες που υπερέβησαν τις προσωπικές τους δυνάμεις για το κοινό καλό, αγωνιζόμενοι υπέρ των δικαιωμάτων του κοινωνικού συνόλου για πρόσβαση στη δημόσια εκπαίδευση.


Είναι προκλητικό να καίγεται η χώρα και τρεις υπουργοί, το ανώτατο συμβούλιο επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης και ο κρατικός μηχανισμός του Υπουργείου Παιδείας με μια πλειάδα κυβερνητικών βουλευτών να "συναλλάσσονται" ποιους θα κόψουν, για να μπορέσουν με τη μεζούρα της συνέντευξης να γίνουν στελέχη διάφορα γαλάζια παιδιά "άγνωστα" στην ελληνική κοινωνία και την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά εκλεκτά στους ψηφοθήρες υπουργούς, βουλευτές και συνδικαλιστές. Ούτε συμβολικά δεν έβγαλαν μια ανακοίνωση συμπαράστασης, αλλά ούτε ανέστειλαν για ένα λεπτό "τα μαγειρέματα" του ρουσφετιού και της ντροπής συμμετέχοντας, έστω και προσχηματικά μπροστά στο εθνικό πένθος που βυθίστηκε η χώρα. Με το νέο σχολικό έτος 2007-2008, στα πλαίσια των "Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης", υπουργοί, βουλευτές και στελέχη της εκπαίδευσης θα απο­λαύσουν επιπλέον επαγγελματικό και οικονομικό κύρος φουσκώνοντας ταυτόχρονα τις τσέπες με τα λεφτά του Έλληνα και Ευρωπαίου φορολογουμένου, και αντλώντας πλούσιο υλικό από τα λείψανα της ελληνικής φύσης και των 68 αδικοχαμένων νεκρών.

Ο κατάλογος των εγκληματικών λαθών το φετινό καλοκαίρι ήταν τεράστιος. Όλοι μας σήμερα νιώθουμε ανάπηροι και ανήμποροι στη γεμάτη στάχτες και αποκαΐδια χώρα. Δε νιώθουμε ασφαλείςναπερπατήσουμε στο δάσος, να απολαύσουμε τις διακοπές στα όμορφα τοπία της Ελλάδας, να επισκεφθούμε τα μνημεία της πολιτισμικής μας κληρονομιάς. Φοβόμαστε, γιατί "έκαψαν" τις ψυχές μας με το "σύνδρομο της πυροφοβίας" και τον εφιάλτη του εμπρηστή, χάσαμε την εμπιστοσύνη στους κυβερνώντες που απορύθμισαν το κοινωνικό κράτος και την κοινωνία, υποτάσσοντας το μέλλον του ελληνικού λάου στα προστάγματα του νεοφιλελευθερισμού, της φθηνής εργασίας και του ασύδοτου κέρδους του ιδιωτικού τομέα.
Ο πολυαναμενόμενος Νόμος για την Ειδική Αγωγή "άργησε" 4 χρόνια, παραπέμποντας στις καλένδες τους γραφειοκρατικούς χειρισμούς δεκάδων ζητημάτων που αφορούν την ουσιαστική υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Τα πολυδιαφημι­ζόμενα Αναλυτικά Προγράμματα δεν έγιναν Προεδρικά Διατάγματα. Οι εκκρεμείς Υπουργικές Αποφάσεις δεν υπογράφηκαν. Η ισότιμη αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ειδικής και γενικής αγωγής όσον αφορά τοποθετήσεις, μεταθέσεις, στελεχώσεις κλπ. παραμένει ανοι­χτό ζήτημα, προκαλώντας συναισθήματα πικρίας και αδικίας σε πλήθος συναδέλφων.
Το σχολικό έτος 2007-2008 θα είναι ένας Γολγοθάς για όλους μας και πολύ περισσό­τερο για τους συνανθρώπους μας και τα παιδιά που θα ζήσουν σε έναν"κρανίου τόπο". Οι εκπαιδευτικοί της γενικής και της ειδικής αγωγής, αλλά και το ειδικό προσωπικό στις ΣΜΕΑ έχουμε διπλό καθήκον: αφενός να ξεπεράσουμε τις όποιες προσωπικές δυσκολίες και αφετέρου να εργαστούμε σκληρά στα γενικά και τα ειδικά σχολεία, στα ΕΕΕΕΚ, στα ΚΔΑΥ, παντού, υπέρ των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και των οικογενειών τους, ανακουφίζοντας με την επιστημοσύνη και την ανθρωπιά μας τον πόνο ενήλικων και ανήλικων συνανθρώπων μας. Επιπλέον, στον ωραίο αυτό αγώναθα σταθεί σύμμα­χος το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- και η Συντακτική Επιτροπή του Περιοδικού "θέματα Ειδικής Αγωγής".

Ο Π.Ε.Σ.Ε.Α., αντιπαλεύοντας τη ζοφερή πραγματικότητα, διοργανώνει στις 1 και 2 Δεκεμβρίου 2007, στον "Πολυχώρο Απόλλων" της Νομαρχίας Πειραιά, το 5ο Πανελ­λήνιο Επιστημονικό Συνέδριο Ειδικής Αγωγής με θέμα: "Παιδαγωγικές Πρακτικές και Εκπαιδευτικά Προγράμματα Ενταξιακής Υποστήριξης των Α.με.Ε.Ε.Α.", για να συνει­σφέρει στην κοινή προσπάθεια για έναν πιο ανθρώπινο κόσμο, ένα καλύτερο αύριο.