Σύλλογος       
Νέα          
Δελτία Τύπου/ Ανακοινώσεις/ Προσκλήσεις
Το Περιοδικό          
Νομοθεσία Ειδικής Αγωγής          
Δομές Ειδικής Αγωγής          
Συνέδρια / Ημερίδες Ειδικής Αγωγής
Εκδόσεις          
Συνδέσεις
Φόρουμ

Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.-

home page general information contact information copyright information

 

Θέματα Ειδικής Αγωγής Τεύχος 3

Εξώφυλλο: Εξώφυλλο

 

Περιεχόμενα: Περιεχόμενα

Σημείωμα Σύνταξης:

ΕΚΔΗΛΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ

Επί τέσσερα συνεχή χρόνια κυκλοφόρησαν τριάντα και πλέον σχέδια νόμου τα οποία ευαγγελίζονταν την ένταξη, την ενσωμάτωση και την επαγγελματική κατάρτιση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι μέθοδοι σύνταξης και συνεχών επαναδιατυπώσεων του νέου θεσμικού πλαισίου για την Ειδική Αγωγή έδειξαν πόσο ανεπαρκείς είναι -σε πολιτικό, επιστημονικό και εκπαιδευτικό επίπεδο φιλοσοφικών αντιλήψεων- οι αρμόδιοι κρατικοί και διευρωπαϊκοί φορείς, που ανέλαβαν κατ' εργολαβίαν την εξάλειψη του σχολικού και κοινωνικού αποκλεισμού.

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αποφεύγει έναν απευθείας συστηματικό και επί της ουσίας διάλογο με τους επιστημονικούς, πολιτικούς, κοινωνικούς κ.ά. φορείς, ενώ ταυτόχρονα με τις διατεταγμένες υπηρεσίες, που διαθέτει στην Ερμού και τη Μητροπόλεως, επιχειρεί καθημερινά την ακύρωση τού υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Πρόσφατα, μέσα στο κατακαλόκαιρο, διόρισε νέο διευθυντή στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής. Μια Διεύθυνση του ΥΠΕΠΘ, που βρίσκεται σε ανυποληψία, γιατί κάθε τι σχετικό με την οργάνωση και τη λειτουργία των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο τον έχουν οι σύμβουλοι των Υπουργών και η Δ/νση Σπουδών Π.Ε.-Τμήμα Α'. Την τελευταία διετία οι ερμηνευτικές εγκύκλιοι, με την ένδειξη ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ, φτάνουν κατά διαστήματα στις Σ.Μ.Ε.Α. για να ερμηνεύσουν ανύπαρκτες νομοθετικές ρυθμίσεις και ταυτόχρονα παραβιάζονται θεμελιώδη δικαιώματα των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, των οικογενειών τους και των δασκάλων ειδικής αγωγής.

Για λόγους καθαρά παιδαγωγικούς και δημοκρατικής ευθιξίας πρέπει να ανακληθεί η εξαιρετικά επείγουσα εγκύκλιος φ3/768/Γ1/885 με την οποία εξαναγκάζονται οι γονείς να καταφύγουν στις ιατροπαιδαγωγικές υπηρεσίες, μαζί με τα παιδιά τους για να εξε­ταστούν και να εκδοθούν εκθέσεις - βεβαιώσεις για την ασφαλέστερη εικόνα της κατάστασης του μαθητή. «Πιστοποιητικά» με τα οποία θα εξασφαλίζεται η πρόσβαση στις ΕΙΔΙΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ.

Η εκπαίδευση και η αγωγή των παιδιών με ή χωρίς εκπαιδευτικές ιδιαιτερότητες είναι καθαρή παιδαγωγική λειτουργία των γενικών και ειδικών σχολικών μονάδων και παρέχεται από τους εκπαιδευτικούς της γενικής και ειδικής αγωγής της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Όταν απαιτείται θεραπευτική αγωγή συνεργάζονται το ειδικό και βοηθητικό προσωπικό. Η εμπλοκή του ιατρικού παράγοντα και των υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας σε θέματα διάγνωσης και αξιολόγησης μαθησιακών δυσκολιών και η χορήγηση «Πιστοποιητικών Μαθησιακών Φρονημάτων» μας γυρνά σε πρακτικές ρατσιστικών κρατικών λειτουργιών του παρελθόντος και έχουν καταδικαστεί από το σύνολο των κοινωνιών, στις οποίες επικρατούν οι δημοκρατικοί θεσμοί. Και η ευθύνη είναι ακέραια για όλους -εκπαιδευτικούς, επιστημονικούς, πολιτικούς και κοινωνικούς φορείς- γιατί δεν εμποδίσαμε την ιατροποίηση των εκπαιδευτικών λειτουρ­γιών και αφήσαμε ανενόχλητους μηχανισμούς, που αναπαράγουν τις διακρίσεις εις βάρος των ανυποψίαστων παιδιών και των οικογενειών τους. Και το πιο επικίνδυνο: επιχειρείται σήμερα μέσα από νομοθετικά εκτρώματα να πολλαπλασιαστούν αυτοί οι μηχα­νισμοί (ΚΔΑΥ-ΠΕΚΕΑ) συγκαλυμμένοι με τον εκσυγχρονιστικό μανδύα.